Citeste articolul original pe: http://facutdemana.com/diverse/cum-sa-ti-optimizezi-blogul-de-pe-blogger-com/#ixzz2Du00HcGt

sâmbătă, 30 martie 2013

Proiect DIY pentru copii şi părinţi



      M-am hotărât să vă prezint un proiect de tip DIY pentru copii şi părinţi. În acest caz, părintele nu sunt eu, dar până voi deveni mi-am propus să exersez pe copiii altora J. Proiectul de mai jos este realizat cu două fetiţe foarte dragi mie, două surori de 9, respectiv 5 ani. Când pot îmi petrec câte un weekend cu ele, aşa cum a fost cazul şi undeva prin luna ianuarie.

       Am ales, cu acordul lor, să facem ceva ce nu au posibilitatea să facă în mod obişnuit nici acasă şi nici la şcoală. Trebuia să le captez atenţia, să le pun imaginaţia la contribuţie, să le fac, în final, mândre de “opera” lor şi, nu în ultimul rând, aceasta să fie pe gustul amândurora având în vedere că amândouă au personalităţi puternice, iar diferenţa de vârstă începe să-şi spună cuvântul. Trebuia să fie o activitate cu un final concret, care să le implice pe amândouă în egală măsură şi să le bucure de munca lor. Am ales să realizăm două pernuţe decorative  aproape identice, cu iniţiala fiecăreia.

      Vă mărturisesc că ador copiii şi susţin activităţile care le stimulează creativitatea. Tocmai din acest motiv, scopul nu a fost să realizăm vreo operă sofisticată, ci să parcurgem fiecare etapă împreună, ajutându-ne şi contribuind fiecare cu câte un strop de creativitate şi îndemânare.

      Pentru a realiza acest mic proiect aveţi nevoie de câteva materiale foarte uşor de găsit: un cearşaf care nu vă mai este de folos (fără imprimeuri dacă se poate), 2 pernuţe de care nu mai aveţi nevoie sau sunteţi dispuşi să le sacrificaţi J, aproximativ 2-3m de dantelă, vreo 14-16 năsturei coloraţi, 2 nasturi care să semene cu nişte pietricele, markere sau vopsea pentru textile, un şablon cu motive florale (sigur găsiţi printre lucruşoarele unei fetiţe), vreo 4-5 bucăţi de pâslă de culori diferite, foarfeci pentru toată lumea, ac şi aţă pentru cei mari care au voie să le mânuiască J.

      Pentru început am decupat câte două dreptunghiuri din cearşaf la dimensiunile necesare pentru îmbrăcarea pernuţelor. Cu un creion am desenat iniţiala fiecărei fetiţe. Apoi fetele şi-au colorat şi conturat literele şi, în două dintre colţuri, au desenat câte o floare după şablonul pe care şi l-au dorit (eu am mai venit cu câte un retuş J). Vă recomand să lăsaţi vopseaua să se usuce puţin înainte de a coase năstureii pe suprafaţa literelor.








    Apoi ne-am apucat de decupat pâsla. Eu am facut conturul petalelor florilor după un şablon făcut în prealabil din carton, iar fetele le-au decupat. Apoi am dispus petalele în formă de floare şi i-am cusut un năsturel în mijloc. Tot din pâslă am decupat două dreptunghiuri pe care le-am pliat la mijloc şi le-am ataşat câte un nasture pentru a obţine câte o fundiţă simpatică. La una dintre fundiţe i-am rotunjit colţurile. Acestea fiind realizate, mi-a rămas să le ataşez pe faţa viitoarei pernuţe.





       Eu fiind singura cu dreptul de a coase J, mi-a rămas responsabilitatea de a ataşa dantela pe marginile pernuţelor în timp ce fetele mă supravegheau cu atenţie. Părţile laterale sunt complet închise, iar în partea de sus am ataşat 3 năsturei coloraţi. Dacă aveţi maşină de cusut sunteţi norocoşi.



      Atât culorile, cât şi materialele rămân la alegerea dumneavoastră. Noi am ales culori vesele, iar movul l-am pus în  rol principal pentru că toate trei iubim această culoare. Recomand pâsla pentru că este rezistentă şi are ţinută, iar vopselele trebuie neapărat să fie pentru textile pentru a rezista la spălare.

      Fetele au plecat acasă mândre de munca lor şi azi pernuţele stau la loc de cinste J. V-a plăcut micul nostru proiect?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu